۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
دیدار ایلهان عمر با عمران خان

ایلهان عمر در اولین سفرش به پاکستان با عمران خان، این نخست وزیر برکنار شده ملاقات و درخصوص مسئله «اسلام‌هراسی» گفت‌وگو کرد.

ایلهان عمر در اولین سفرش به پاکستان با عمران خان، این نخست وزیر برکنار شده ملاقات و درخصوص مسئله «اسلام‌هراسی» گفت‌وگو کرد. ایلهان از معدود افراد مسلمان در مجلس نمایندگان آمریکا است که با عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان در منزلش درخصوص مسئله «اسلام‌هراسی» و سایر موضوعات گفت‌وگو کرد. این دیدار مدتی چند هفته بعد از اینکه پارلمان پاکستان رای عدم اعتماد به عمران خان داد و او را از نخست وزیری برکنار کرد، انجام شد.

https://www.isna.ir/news/۱۴۰۱۰۲۰۱۰۰۳۱۳/

توضیح:

ایلهان عمر ضمن بازدید از کشمیر اشغالی پاکستان (pok) ، روز چهار شنبه ۳۱فروردین ماه(۲۰ آوریل)، با عمران خان دیدار و مواضع او در خصوص اسلام‌هراسی را  تحسین کرد و در مقابل نیز عمران خان شجاعت ایلهان را ستود. دیدار او با عمران خان در اقامتگاهش در بانی گالا از زمانی که نخست وزیر برکنار شده پاکستان واشنگتن را به توطئه برای سرنگونی دولتش متهم کرده بود مورد انتقاد قرار گرفت.  اگرچه ایلهان با عارف علوی، رئیس جمهوری پاکستان و همچنین شهباز شریف، نخست وزیر جدید پاکستان دیدار و گفتگو کرده است، اما واشنگتن مدعی شده که سفر ایلهان به پاکستان یک سفر «غیر رسمی» و «شخصی» بوده و به هیچ وجه نماینده دولت ایالات متحده نمی باشد. اما دولت هند به شدت از بازدید ایلهان عمر از کشمیر اشغالی پاکستان انتقاد کرده و آن را  به عنوان نقض تمامیت ارضی و حاکمیت هند دانسته و محکوم کرده و این عمل ایلهان عمر را نشان دهنده سیاست «کوته فکر»انه او عنوان کرده است. ایلهان نماینده«مینه سوتا» در مجلس نمایندگان آمریکا و از منتقدان سرسخت نخست وزیر هند «نارندرا مودی» بوده است. این نخستین سفر یک قانونگذار آمریکایی از زمان روی کار آمدن دولت جدید پاکستان، به اسلام آباد است.

کد خبر 11870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =